Mendoza dag 3
23 januari 2025 - Mendoza, Argentinië
Vandaag met tram (!) en bus naar Maipu. Faar de fietsen gehuurd en een hele mooi bodega bezocht en rondleiding met uitleg en wijn proeverij. Heel goed.
Het fietsen viel een beetje tegen (te e veel op doorgaande wegen). Bus en tram zijn altijd leuk. Heb wat fotos gepost.
Het was vandaag erg warm 46/48 graden). Gelukkig is hey droge warmte, echt en warme wind. Veel drinken.
Bus en tram zijn altijd leuk en je ziet veel. Mendoza hreft 2 mio inwoners, geen/weinig hoogbouw omday het op een breuk ligt en er regelmatig aardbevingen zijn. Het is een hele uitgestrekte provinciestad.
De Andes houdt de regen tegen, er zijn per jaar maar 15 dagen zonder zon. Jet smeltwater uit de bergen wordt gebruikt voor de irrigatie van de eijngaarden en voor het syeteem in de stad. Elke zes jaar wordt de water gouverneur gekozen.
Wr hebben met nog op de 'strip' die twee blokken van ons huis is een biertje gedronken!
Ik heb nieuwe fotos geupload. Mooi dat greenpeace de rechtzaak heeft gewonnen.

